Logo Universiteit Utrecht

Educate-it bij Geesteswetenschappen

Stimuleren zelfstudie door inzet Scalable learning

Looptijd:
01 May 2016 - 31 Dec 2017
Projectleider:
Martha Frederiks

Omschrijving:

Scalable learning in de BA cursus Christendom van beweging tot wereldreligie (Master Religie en Samenleving).

In de cursus staan c. 35 studenten ingeschreven. Naast 4 uur hoorcollege heeft iedere student wekelijks 2 uur werkcollege. De tool wordt ingezet in de voorbereiding van de werkgroepen.

In de werkgroepen lezen studenten bronteksten van het christendom, die in de hoorcolleges aan de orde zijn gekomen. Die zijn soms technisch en complex. Scalable learning wordt ingezet als ondersteuning bij begrijpend lezen.

Bij de voorbereiding van de werkgroepen hebben studenten een mix van you-tube clips en de bronteksten tot hun beschikking, waarbij de clips zijn afgestemd op de bronteksten die in de cursus worden gelezen.

Een (gedeelte van een) brontekst wordt aan 1 of meerder clips gekoppeld. Gedurende de clip zijn er vragen (typen: kennis, inzicht en discussie) over de brontekst ingebouwd die aansluiten bij de gelezen tekst. De student moet de vragen beantwoorden voordat de clip herstart.

Doel:

Verdieping en ondersteuning bieden bij het voorbereiden van de bronteksten van het christendom. Teksten worden beter gelezen. Studenten zijn intensief bezig met de voorbereiding van de werkgroepen.

Resultaat:

Studenten komen voorbereid de werkgroepen in, waar dieper op de stof kan worden ingegaan. En ook vragen kunnen worden behandeld.

Back